Rynek Infrastruktury
Oferta o najniższej wartości wpłynęła od konsorcjum Aldesa i jest to 355,859 mln zł. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum Mirbud i Erbedim – 477,192 mln zł Kwoty 400 mln zł nie przekroczyła oferta firmy Energopol Szczecin, która zaoferowała 394,867 mln zł za wykonanie inwestycji.
Pozostałe oferty wpłynęły od konsorcjum Porr i Teerag-Asdag (471,120 mln zł), konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner (461,078 mln zł), konsorcjum Toto Costruzioni Generali i Vianini Lavori (457,782 mln zł), konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman (405,32 mln zł).
Zamawiający przyjął trzy kryteria oceny ofert: cenę (90 procent), termin zakończenia zadania (5 procent) oraz okres gwarancji (5 procent). Obecnie dokonywana będzie weryfikacja ofert oraz kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Planowany termin podpisania umowy to IV kwartał 2014 roku.
Inwestycja polegać będzie na budowie 13,3 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S51 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną dwa węzły drogowe - Stawigud” i Gryźliny. Początek trasy będzie za skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 1370N w Tomaszkowie, koniec w okolicy miejscowości Ameryka, na styku z obwodnicą Olsztynka w ciągu drogi S51.